08 Φεβρουαρίου 2014

Η επιστολή που μας έστειλε η Αναστασια Τσιαρα

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Αναστασία Τσιάρα
Μαθήτρια Λυκείου
                                                                     ΠΡΟΣ:
Κο. Παναγιώτη Κατσούλη, Δήμαρχο
κο. Παντελή Καρατσόλη, Αντιδήμαρχο και όλο το Δημοτικό Συμβούλιο Ιεράς Πόλης Μεσολογγίου


Ονομάζομαι Αναστασία Τσιάρα και είμαι το πρώτο από τα πέντε παιδιά τουΑθανάσιου Τσιάρα. Γεννήθηκα στη Θεσσαλονίκη το 1996 και μετακόμισα στο Μεσολόγγι με την οικογένεια μου όταν  ήμουν τριών μηνών. Από τότε, μένουμε συνεχώς στη Κατοχή Μεσολογγίου.
Ως μαθήτρια του 2ου Δημοτικού Σχολείου Κατοχής βραβεύτηκα για την έκθεσή μου με θέμα: «Ο Αχελώος ποταμός». Τελείωσα το δημοτικό σχολείο με Άριστα  και βραβεύτηκα γι’ αυτό το λόγο από το Κορδόσειο Ίδρυμα. Στο Γυμνάσιο ήμουν σημαιοφόρος στους επετειακούς εορτασμούς στις 28 Οκτωβρίου 2010, στις 25 Μαρτίου 2011 και αποφοίτησα με Άριστα.
Τα τελευταία τρία χρόνια φοιτώ στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης. Έχω άριστη γνώση Αγγλικών, Γερμανικών, και Ισπανικών. Το 2012 ταξίδεψα στην Αμερική για να παρακολουθήσω καλοκαιρινά μαθήματα  στο SmithCollege κοντά στη Βοστόνη με πλήρη υποτροφία. Το 2013 παρακολούθησα μαθήματα στο McNeese State University στη Louisiana, επίσης με υποτροφία.
Σε όλες αυτές τις δραστηριότητες, λάμβανα μέρος ως κάτοικος Μεσολογγίου και θεωρούσα πάντοτε τον εαυτό μου κομμάτι αυτής της κοινότητας, στην οποία μεγάλωσα και στην οποία μεγάλωσαν και τα αδέρφια μου, μετά από μένα. Ωστόσο, αξιότιμε κ. Δήμαρχε εσείς, θεωρείτε εμένα και την οικογένεια μου ξένους. Μας στερείτε, δηλαδή το δικαίωμα να ανήκουμε στην κοινότητα στην οποία ζούμε και για την οποία εργαστήκαμε τόσα χρόνια.
Είναι τουλάχιστον οξύμωρο ο Δήμαρχος της ιστορικής πόλης του Μεσολογγίουνα αποκλείει μια επταμελής πολύτεκνη οικογένεια από το δικαίωμα της συμμετοχής, σε μία καθαρά δημοκρατική διαδικασία.
Είναι τουλάχιστον παράδοξο, ο Δήμαρχος της ιεράς πόλης του Μεσολογγίουμιας πόλης με τεράστια ιστορία που δίδαξε όλο τον κόσμο, τις αξίες και τα ιδανικά που θα έπρεπε να πορευόμαστε, να προωθεί διαδικασίες που παραπέμπουν σε άλλες σκοτεινές εποχές.
Κατά τη διάρκεια της Επανάστασης του 1821 και κυρίως κατά τη διάρκεια της πολιορκίας του Μεσολογγίου αγωνίστηκαν δίπλα στο λαό μας και πολλοί φιλέλληνες, οι οποίοι όχι μόνο πολέμησαν με θάρρος και αυτοθυσία αλλά και έπεσαν κατά τη διάρκεια του Αγώνα. Ο Λόρδος Βύρωνας, ο Κάρολος Νόρμαν, ο Ιωάννης Ιάκωβος  Μάγερ είναι μερικοί μόνο από εκείνους που αφιέρωσαν τη ζωή τους στο ευγενικό ιδανικό της ελευθερίας και της αυτοδιάθεσης των λαών, πολεμώντας για την απελευθέρωση της πατρίδας μας. Όλοι αυτοί ερμηνεύοντας το σκεπτικό της απόφασή σας, είναι για εσάς απλά ξένοι. 
Επιτρέψτε μου όμως να σας επισημάνω με κάθε σεβασμό, ότι η ενέργειά σας να αποκλείσετε την οικογένειά μου, από το δικαίωμα να λάβει μέρος στην δημοπρασία για να προσπαθήσει να κρατήσει τη γη στην οποία όλοι μας εργαζόμαστε τόσα χρόνια είναιαντιδημοκρατικό και παράλογο. Το πρόσχημα δε, που χρησιμοποιείται για να στερήσετε το δικαίωμα μιας πολύτεκνης οικογένειας στην ελπίδα, απάνθρωπο. Επειδή οι γονείς μου δε γεννήθηκαν στο Μεσολόγγι δεν έχουν το δικαίωμα ναπροσπαθήσουν να κρατήσουν με νόμιμες διαδικασίες ένα κομμάτι γης στο οποίο ανέθρεψαν εμένα και τα αδέρφια μου και έχτισαν το σπίτι και τα όνειρά τους;
Ποιος νόμος πρόκειται να μας προστατέψει από απάνθρωπες αποφάσεις;
Ποια εξουσία έχει το δικαίωμα να μας ξεριζώσει από τη γη που αγαπάμε,θεωρούμε και είναι σπίτι μας;
Εν τέλει ποιος είναι ο λόγος για τον οποίο εγώ και η οικογένειά μου είμαστε ανεπιθύμητοι για εσάς και στερούμαστε δικαιώματα με μεθοδευμένες αποφάσεις, στην πόλη την οποία είναι ιδιαίτερη πατρίδα μας;
Η Ιερή Πόλη του Μεσολογγίου μπορεί να υπερηφανεύεται ότι έδωσε στην Ελλάδα πολλούς επιφανείς πολίτες, ανάμεσά τους και πολλούς πρωθυπουργούς. Πέρα,όμως, από τους ανθρώπους έδωσε το παράδειγμα του αγώνα μέχρι τέλους για το δικαίωμα της ελευθερίας, της αξιοπρέπειας και της ζωής. Για όλα αυτά οι Έλληνες αλλά και ολόκληρος ο κόσμος μπορούν να ευχαριστούν την Ιερή Πόλη του Μεσολογγίου.
Δυστυχώς με απ' ευθείας αναθέσεις αλλά και με αποκλεισμούς κ. Δήμαρχε δενσας αισθάνομαι σαν άξιο συνεχιστή αυτών των παραδόσεων. Δεν θεωρώ πως ασκείτε το καθήκον σας απρόσκοπτα όταν εκδιώκετε μια οικογένεια που δούλεψε τίμια και προσέφερε στην πόλη.
Αναρωτιέμαι αν αισθάνεστε πραγματικά, ότι συνεχίζετε την παράδοση των αγώνων της ελευθερίας και της αξιοπρέπειαςτην ώρα που στερείτε σ εμένα καιστην οικογένειά μου το δικαίωμα να διεκδικήσουμε με νόμιμα μέσα τη γη στην οποία ζούμε και ονειρευόμαστε το μέλλον μας;
Στο βιβλίο «Από το Σπυρίδωνα Τρικούπη έως τον Γεώργιο Αθανασιάδη – Νόβα, οχτώ Αιτωλοακαρνάνες» γράφει πως «η πολιτική δεν ημπορεί να κάμει βήμα δίχως τα σέβη της στην ηθική».
Με αφορμή τη παραπάνω φράση αλλά κυρίως με αφορμή το επίγραμμα που βρίσκεται στην πύλη της πόλης και διαλαλεί στην οικουμένη ότι «κάθε ελεύθερος άνθρωπος είναι δημότης Μεσολογγίου», θα ήθελα να σας ζητήσω αναλογιζόμενος τη θέση σας και την ιστορία της πόλης που έχετε την τιμή να εκπροσωπείτε, να την διατηρήσετε όρθια δίνοντας σε εμένα και στην οικογένειά μου, αλλά και σε όποιον επιθυμεί, την ευκαιρία που μας αξίζει και δικαιούμαστε, όπως όλοι οι πολίτες αυτής της χώρας και αυτής της πόλης, ειδάλλως είναι σαν να την γκρεμίζετε με τα ίδια σας ταχέρια.

                                                                                                       Με εκτίμηση

                                                                                                       Αναστασία Τσιάρα
                                                                                                       Μαθήτρια Λυκείου