02 Αυγούστου 2014

2-08-2014, παραλία Διόνι - Κατοχή, συμβαίνει τώρα: Μοσχάρι στη σούβλα με λάσπη

(το μοσχάρι στη λάσπη και στη σούβλα, φωτ. Γιάννης Γκάτσης) 

   Μια παραδοσιακή συνταγή εν ενεργεία από τα παλιά χρόνια στην Κατοχή  και πιο συγκεκριμένα στο Διόνι και στο στέκι του... "Ναυαγού".
Μοσχάρι στη σούβλα με λάσπη, κι όμως έτσι μου το είπαν και παράξενο μου φάνηκε.

   Είδα στο facebook κοινοποιήσεις και στην αρχή για αστείο μου φάνηκε μεταξύ της παρέας που βρίσκεται εκεί κάτω. Λάθος μου μιας και συζήτηση στην αρχή και αναλυτική ενημέρωση και φωτογραφία μετά.

   Όταν σφάξουν το μοσχάρι δεν θα το γδάρουν όπως γίνεται συνήθως, αλλά όπως είναι το τυλίγουν με λάσπη - χώμα νερό και στάχια - όπως μου είπε ο φίλος Φώτης Βασιλείου του Γ., μετά το βάζουν στη σούβλα και με δυνατή φωτιά το ψήνουν ώσπου η λάσπη να σκληρύνει και να γίνει πηλός. Η όλη διαδικασία κρατάει μια ολόκληρη μέρα.
   Μετά το αφήνουν να ψήνεται αργά και περίπου σε 12 ώρες θα είναι έτοιμο βρασμένο. Μετά σπάνε την λάσπη και εύκολα φεύγει και το δέρμα και είναι έτοιμο στο τραπέζι με τα ανάλογα εδέσματα συνοδεία για το φαγοπότι.

   Είναι έθιμο από αρχαιοτάτων χρόνων μου είπε ο Νίκος Πλακίδας αλλά και ο Φώτης που το γνωρίζει από παππούδες του.

   Δεν ξέρω πως να το περιγράψω αλλά θα ευχηθώ καλή όρεξη στην παρέα και περιμένουμε τις εντυπώσεις, όσων το δοκιμάσουν, και λεπτομέρειες επί του θέματος.

Υ.Γ.:Μπορεί να φημίζεται για τα θαλάσσια sports και την ομορφιά της η παραλία μας, αλλά προσφέρει και  παραδοσιακές  γαστρονομικές λιχουδιές που μένουν αξέχαστες! 

Ηλίας Λουκάς
katochinews@gmail.com