18 Αυγούστου 2014

Κόλλησε στη γραφειοκρατία το νέο Pony

Η επανακυκλοφορία του Pony, του «Μade in Greece» θρυλικού αυτοκινήτου των δεκαετιών 1970-1980, σε µοντέρνα έκδοση, θα αποτελούσε µια σηµαντική ένδειξη ότι η ελληνική βιοµηχανία γυρίζει σελίδα, αλλά όπως φαίνεται η επιστροφή του στους ελληνικούς δρόµους ξεθωριάζει.

Την άνοιξη προγραμματιζόταν να βγει στην αγορά το μοντέλο Νο ΙΙ των 1.497 κ.εκ. στην τιμή των 7.000 ευρώΤην άνοιξη προγραμματιζόταν να βγει στην αγορά το μοντέλο Νο ΙΙ των 1.497 κ.εκ. στην τιμή των 7.000 ευρώ
Ο επικεφαλής της αυτοκινητοβιοµηχανίας NAMCO, Ροδόλφος Κοντογούρης, προγραµµάτιζε να βγάλει στην αγορά την περασµένη άνοιξη το 1.497 κυβικών Pony «Νο ΙΙ» στην τιµή των περίπου 7.000 ευρώ. Ωστόσο, σύµφωνα µε πληροφορίες, οι απαιτούµενες γραφειοκρατικές διατυπώσεις για την επανακυκλοφορία του Pony βρίσκονται σε πρώιµο στάδιο.
Οχήµατα κατηγορίας Ν
Συγκεκριµένα, µέσω του ΕΒΕΤΑΜ, του πολυτεχνολογικού κέντρου εργαστηριακών ελέγχων και πιστοποίησης βιοµηχανικών και καταναλωτικών προϊόντων, έχει κινηθεί για λογαριασµό της NAMCO η διαδικασία έγκρισης κυκλοφορίας στην Ελλάδα του τύπου οχήµατος που κατασκευάζει η βορειοελλαδίτικη εταιρεία. Η έγκριση τύπου, που αποτελεί το προαπαιτούµενο για την κυκλοφορία ενός αυτοκινήτου σε µια χώρα, βρίσκεται αντιµέτωπη µε σηµαντική καθυστέρηση. Κι ο λόγος είναι ότι το ΕΒΕΤΑΜ διαθέτει πιστοποίηση για ρυµουλκούµενα οχήµατα και αυτή τη στιγµή βρίσκεται στο στάδιο της λήψης πιστοποίησης για επαγγελµατικά οχήµατα, δηλαδή κατηγορίας «Ν», όπως αποκαλούνται στην τεχνική ορολογία.
Ωστόσο, για να αποκτήσει το ΕΒΕΤΑΜ τη δυνατότητα πιστοποίησης οχηµάτων τύπου Ν, θα πρέπει να συγκληθεί το διοικητικό συµβούλιο του Εθνικού Συστήµατος ∆ιαπίστευσης. Αυτό σηµαίνει ότι το αποκαλούµενο «τζιπ των φτωχών» περιµένει το ΕΒΕΤΑΜ, που περιµένει τη σύγκλιση του εθνικού φορέα διαπίστευσης, ώστε να αποκτήσει τη δυνατότητα να παράσχει πιστοποίηση σε επαγγελµατικά οχήµατα, όπως το Pony.
Και αφότου το εν λόγω κύκλωµα λειτουργήσει, το ΕΒΕΤΑΜ θα υποβάλει στο υπουργείο Υποδοµών, Μεταφορών και ∆ικτύων τον φάκελο για τη λήψη της πολυπόθητης έγκρισης τύπου που θα επιτρέψει την επανεµφάνιση του Pony στους ελληνικούς δρόµους.
Γραφειοκρατικό γαϊτανάκι
Ωστόσο, δύσκολα µπορεί να εκτιµηθεί πόσο θα απαιτηθεί για όλο αυτό το γραφειοκρατικό γαϊτανάκι, όπως αναφέρουν πηγές που παρακολουθούν τη διαδικασία. Σε κάθε περίπτωση, ο στόχος για εµπορική διάθεση του οχήµατος µέσα στη χρονιά είναι, πλέον, ουτοπικός.
Πάντως, οι άνθρωποι της NAMCO, η οποία «βρίσκεται σε διακοπές» µέχρι τις 19 Αυγούστου, δηλώνουν έτοιµοι να λανσάρουν το Pony στην αγορά, για το οποίο, όπως υποστηρίζουν, η ζήτηση είναι µεγάλη. Στόχος είναι να παράγονται 24 αυτοκίνητα την ηµέρα σε τρία µοντέλα, µε την πρόθεση αγοράς να αφορά 128 αυτοκίνητα ηµερησίως.
Σύµφωνα µε τον κ. Κοντογούρη, το Pony σε στιβαρότητα και αντοχή συγκρίνεται µε τανκ. Στο εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης θα κατασκευάζεται η πλατφόρµα και το αµάξωµα, ενώ θα εισάγεται ο κινητήρας και το σασµάν.